2011-09-18

Nikitas terminstart i London!

Hej på er!
Nu har jag äntligen landat i London, och min mamma har varit här i några dagar för att hjälpa mig att installera mig här. Och det har verkligen varit en fantastiskt intensiv första vecka här för mig, med nya klasskompisar och danspersonal samt houseparent på internatet. Man får göra allt själv såsom laga mat, tvätta, städa och handla.
Min balettlärare heter Anita Young och hon är jätte bra! Vi har balett, modernt, pas de deux, karaktär, repertoar, solos, koreografi, pilates, body conditioning m.m samt teori. Jag läser engelska, konst och eventuellt franska också. Jag har också anatomi, näringslära och danshistoria m.m.
Jag har ett fulltspeckat schema framför mig nästa vecka som jag ser fram emot. Skolan har också ordnat en workshop nästa helg, och dem har bjudit in ballerinan Tamara Rojo från Royal Ballet som ska hålla i denna workshop, ser verkligen fram emot detta med stor insperation!
Förresten så intervjuade tidningen "Mitt i Vasastan" och "Mitt i Södermalm" mig och det gjordes ett repotage om mig innan jag lämnade Sverige som ni kan läsa här på sidan 10: http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_miiv#
Ha det så bra så länge! Vi hörs snart igen!
/ Nikita

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar