2016-11-25

En liten skada. Eller?

I Helgen kom min mor och lillebror på besök till mig i Oslo. Jag gav dem en rundvisning på min skola och danssalarna.

Givetvis hade de med sig proviant så jag kunde fylla på mina förråd av mat.

På kvällen frågade mamma vad jag gjort på låret?
Fattade ingenting, ett litet eksem, so what, Lixom?

Hon tog iaf. Ett foto på eksemet, som i mina ögon fick löjligt mycket uppmärksamhet!
Jag mår ju bra, så alltså en bagatell.

På söndag åkte hon och brorsan hem.
Vi träffade Gabriel och hans bror på bussterminalen, deras pappa skulle åka hem till Göteborg samtidigt som min mamma.

På måndag har jag dansklass som vanligt med Rektor i Balett.
Då ringer min mamma till rektor, alltså varför ska hon ringa och störa rektor när hon vet jag har klass?

Efter lektionen tar rektor mig åt sidan. Tydligen har mamma visat fotot på mitt lilla eksem för brorsans läkare.
Jag behövde tydligen träffa en läkare akut och få penicillin?

Rektor försökte se till så jag skulle få tid i Norge, men jag har inte fått Norskt personnummer ännu.

Då gick det fort.
Efter skolan hade mamma bokat buss hem till Sverige.
Läkaren skrev ut penicillin. Och akuttid fick jag direkt!

Så om ni undrar vad det där lilla eksemet var, som inte störde mig någonting och alla läkare såg som superallvarligt, Så var det tydligen förstadiet till blodförgiftning/sepsis, Tydligen hade jag TUR att bakterierna inte nått blodet ännu!

Så får ni ett svart eksem, så är det allvarligt!
På måndag är jag tillbaka på dansklasserna igen

1 kommentar :

  1. Jisses Simon! vad du råkar ut för.... Sån tur att du hade besök av din mamma som upptäckte det. Hoppas att du har klurat ut vad det berodde på så att du kan "mota Olle vid grinden" en annan gång....
    Hoppas att allt har gått bra och att vårens studier är framgångsrika!
    Satu/CA

    SvaraRadera