2016-09-11

Yoga, pilates & Annan funktionell träning!

Nu har vi arbetat upp balett träningen och kommit igång med den på allvar här på Khio.
Så nu, denna veckan introduceras yoga, pilates och individuella program, utarbetade av fysioterapeut fram till oss, för att stärka/bygga upp de olika, individuella svagheter vi elever kan ha.
Ehm.. Yoga och pilates förknippar jag med träning min mor kör... OCH påstår är jobbig?!?
Vi får väl se😉😝
Funktionell träning har jag däremot erfarenhet av, hade en tuff fysioterapeut på IFK kliniken halva våren och hela sommaren för att fixa axeln som hoppat ur led någongång under hösten...
(...minns ej när😁)
Hon var/är stenhård och fick patienten före mig att svimma.
Vi har även kommit igång på allvar med näringslära.
Inget slarv med maten här om målet är att bli bra/bäst på Balett

2 kommentarer :

  1. Intressant med den individuella träningen och vad du kommer tycka att det ger för resultat
    Satu/CA

    SvaraRadera
  2. Tycker yoga och pilates är ganska lätt. Men jag är ganska rörlig i lederna så det beror nog på det.
    Hade önskat den funktionella träningen var mer fysiskt utmanande.
    Men det är helt ok

    SvaraRadera