2012-12-19

Skolavslutning HT 2012

Hejsan hejsan!

Denna veckan började kännas redan på måndagen väldigt stressande. Vi har haft bara balett klasspå morgonen de tre sista dagarna av skolan. Sedan har vi tjejer i min klass jobbat på vår avslutningskomposition som har temat Chicago- musik från Cellblock tango och Hey Pechuco! från filmen The Mask. Jag själv klippte ihop musiken och koreograferade det mesta av dansen. Vi blev klara som tur i tid för genrepet som var senare på måndag kväll.

Med våra egna kompositioner har det varit väldigt nervöst, målet var att de skulle vara klara nu idag innan jullovet. Man kan väl säga att min är klar, men jag behöver jobba på den mer och finslipa stegen med dansarna. På skolan har vi ett stort tomt schema varje dag med dagens timmar och skolans salar där man kan skriva upp sina kompositions repetitioner. Det som är problematiskt är då att vi måste försöka hitta lediga tider för salarna och att tider då dansarna är lediga. Dessa tre dagar har det varit "fullproppat". Alla försöker bli klara.
Tjejerna i min klass och jultomtarna från klass 7

Det har varit svårt för mig, både igår och idag, då jag har behövt vara på operan för Svansjön repetitioner på scen med kompaniet från kl 09.00 till kl 13:00. Sedan ska man tillbaka till Ballettzentrumet och få korrektioner 14.30 till 17:00. Kl 18:00 både idag och igår hade vi skolans julavslutnings show. Vi fick väldigt många positiva kommentarer om vår komposition vilket var bra!  

Idag var det då sista skoldagen för terminen. Som sagt stannar jag ytterligare en vecka för Svansjön. Imorgon är det första föreställningen kl 19:00, vi kommer ändå att ha vanlig balettklass på morgonen på skolan.

Goa Hälsingar

 

Vivian

2 kommentarer :

  1. Pust!........jag är glad att jag inte är i dina balettskor!!
    Stort lycka till!!!!!!!
    Satu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar mig som tur, det är alltid även roligt samtidigt och försöker se det positivt!

      Vivian

      Radera