2012-05-25

Föreställningen!

Sommaren verka närma sig nu. Ett soligt väder med temperaturen runt 25 grader befinner jag mig i! Mycket härligt säger jag bara!

Aquarium från Karnival die Tiere
Två veckor innan föreställningen kom den unga koreografen Demis Volpi tillbaka från Stuttgart. Det blev två intensiva veckor med repetitioner för hans koreografi Karnival die Tiere som kommer att avsluta föreställningen.

I mars/april började vi repetera Spring and Fall med Kevin Haigen. Koreografin är  John Neumeier's egna. Det blev mycket repetition för denna med som jag fick en ära att vara med i! En mycket fin balett pÃ¥ 30 minuter. Det var mest utgÃ¥ngs eleverna som var med, men fyra andra lyckliga elever och jag blev ocksÃ¥ valda frÃ¥n min klass.
NÃ¥got som hela teaterklassen(klass 7&8) skulle medverka i var Blomstervalsen koreograferad av Kevin Haigen som är byggd efter Neumeier's Nötknäpparen. 
 Jag fick ocksÃ¥ vara med i en folkdans med en grupp av 20 andra tjejer, mycket rolig erfarenhet!

Spring and fall repetition med John Neumeier
Då var det dags att flytta allt detta till den stora scenen på Statsoperan i Hamburg!
En dag med repetition och placering blev det, sedan genrep med lite publik och sist föreställning 15 maj!

Ett stort grattis från mig också till alla nya stipendiater för år 2012!
Nu har det gått ett år sen jag var här på audition, jag ska säga att det var den bästa dagen i mitt liv då jag fick veta att jag hade en plats på skolan. Det var verkligen det rätta beslutet, jag är så himla tacksam även till Carina Ari fonden som fick det att bli möjligt!

Som sagt är det just nu en väldigt spännande tid med mycket att göra, om några veckor så har vi den sista föreställningen, 18 juni.

Goa Hälsningar

Vivian

1 kommentar :

  1. Roligt att du har fått dansa i så många föreställningar o att du fick dansa med avgångseleverna! Vilken fin repbild från "Spring and fall" det blev från scenen, med dig längst till vänster.

    Hoppas att du får en riktigt skön sommarledighet.

    SvaraRadera