2011-10-09

Nikitas glädjande nyheter!

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev här på bloggen, och mycket har hänt sedan dess. Dagarna är fulla av dans inspirerande lektioner med härliga lektioner med härliga lärare , långa dagar och sena kvällar. Jag tycker själv att jag redan utvecklat min egen kreativitet i eget skapande. Söndagarna, den enda dagen vi är lediga på, går åt till att läsa läxor, laga mat, tvätta och städa. Känns lite jobbigt men utmanande och härligt eftersom att jag får göra det jag älskar allra mest här på skolan att dansa.
Den glädjande nyheten denna vecka är att jag har blivit uttagen till att medverka i "The Nutcracker" på The Royal Ballet under december och januari. Jag kommer att dansa rollen som "ängel". Jag fick beskedet personligen av direktören för skolan Gailene häromdagen. Jag blev så otroligt glad att nu få äran att dansa på denna scen..Ett fantastiskt besked.
Jag känner mig väl omhändertagen och uppskattad här på balettskolan av både personal och elever. Och jag har fått många nya dansvänner bland eleverna på skolan.
Här kommer lite av vad jag har gjort fram till nu. Jag har haft workshop med ballerinan från The Royal Ballet "Tamara Rojo" och det var så underbart och insiperande. Har gjort mitt första besök på operan och tittat på genrep av baletten "Jewels". Har även haft turen att få äta lunch på operans matsal varje dag.
Nu kan jag berätta lite om vad som är på gång just nu för mig. Nu jobbar jag med en egen skapad koreografi med neoklassisk dans med en egen utvald japansk elev på skolan, som skall visas upp på skolans scen med stor publik nu i oktober "Choreographic Insight Evening". Ska bli spännande att se och höra vad publiken sen tycker om detta.
Har även börjat repetera för skolans avslutnings föreställlning som skall vara i Juli 2012 på Royal Opera House.
Jag skall även medverka i "Lynn Semour Award" i december. En tävling i den bästa utrycksfylla dans/dansaren. Förbereder för detta nu och försöker hitta ett bra solo som passar mig.
Nu avslutar jag detta inlägg för denna gång, med att berätta att att jag snart ska hem till Sverige nu på lovet i slutet av oktober, för att stötta min lillebror Frei i hans förberedelser till att åka och tävla i "International Classical Danse Competition" i Grasse/Frankrike efter att han kommit på 2a plats i "Stora Daldansen" balettävlingen i Falun i Juni 2011, samt mottagare av "Nils-Åke Häggboms pris" 2011. Jag är verkligen stolt över min lillebror, och jag önskar honom massor av lycka till! (Toi,toi! :D )
Hörs snart i igen,
//Nikita

1 kommentar :

  1. Det är roligt att höra att du har fullt upp och att du får ut mycket av studierna. Grattis till att ha blivit utvald att dansa i The Nutcracker.
    Satu

    SvaraRadera