2011-08-18

Vivian hos John Neumeier!

Hej alla läsare på bloggen!

Först och främst vill jag tacka alla från Carina Ari stiftelsen som har erbjudit detta stipendium, det är en stor ära och jag är väldigt tacksam!
Annars har jag haft en härlig sommar i San Francisco. Både haft lite semester och fantastisk sommar-träning i 5 veckor på San Francisco Ballet school.

Men innan jag åkte hade jag valt att åka till Hamburg efter sommaren och börja på Ballettschule John Neumeier.
Skolan började 15 augusti, lite tidigt jämfört med de svenska skolorna.
13 augusti åkte jag hemifrån i en bil med fullpackade väskor mot Hamburg. 14 augusti åkte vi till skolan och började dekorera mitt rum på internatet som jag delar med tre andra tjejer från Australien och Italien.
15 augusti hade jag min första balettklass med Carolina Borrajo som kommer vara min dagliga balett lärare. Sedan fick vi hälsa på alla lärarna från skolan och presentera oss själva. Den här första veckan så har vi bara 2-3 lektioner om dagen.
Annars kan jag säga att jag är väldigt nöjd och glad över mitt val och att jag trivs väldigt bra på skolan!
Kramar Vivian

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar